Co se hodí vědět, než se pustíte do nové kuchyně?

Ze všech místností v domě mívá kuchyně při rekonstrukci nejvíc nástrah a záludností. Nic nesmí ucházet ani téct nežádoucím směrem, také nesmí chybět nebo překážet žádný z rozvodů. Proto je dobré se na tuhle akci pečlivě předem připravit a vyhnout se tak co nejvíce překážkám.

  • Dobrá rada na úvod je, abyste řešili novou podobu interiéru (a nejen kuchyně) s dostatečným předstihem – ve hře je nejen vzhled, ale i změření místnosti, konzultace technických možností, vedení odpadu, přívodu vody nebo elektřiny. Velkou pozornost tomu věnujte například u indukční varné desky nebo u plynového sporáku s elektrickým zapalováním, protože předejdete komplikacím a vícepracím.
     
  • U starých domů nebo bytů určitě doporučujeme zkontrolovat, jaké jsou v něm rozvody elektřiny a jestli není nutné je vyměnit. Podle naší zkušenosti bývá v nové kuchyni víc spotřebičů než v té stávající a bez dostatku odpovídajících zásuvek může nastat problém, jak je zapojit. Také může nastat komplikace s už ucpanými odpady nebo zkorodovanými, které mohou později zrenovované bydlení vytopit.
     
  • S čím se také často setkáváme je to, že zdi svírají všemožný úhel, ale určitě není pravý. To se stává kupodivu nejen u starších domů a bytů, ale i v případě novostaveb. I když to může být vada pro oko nepostřehnutelná, v případě realizace větších (nebo delších) kuchyní je to problém, na který je nutné brát ohled už při plánování projektu.
     
  • Pokud máte rozvod vody a odpadu zvenku stěny (bez zasekání do zdi), je nutné tomu kuchyňskou linku přizpůsobit. Může se jednat o úpravu dolní zadní části linky, ale i o potřebu atypického rozměru pracovní desky. A to je nejlepší řešit předem a s rozmyslem, ideálně pomocí člověka, který této problematice rozumí a umí navrhnout nejlepší řešení.
     
  • Často se stává, že objevení a řešení prvního problému vygeneruje další hromadu problémů, které je třeba okamžitě řešit.
     
  • Za zmínku stojí, že například u IKEA kuchyní řeší zákazníci často problém, když chtějí použít jiné spotřebiče, než IKEA nabízí. Může se to projevit například při montáži myčky, kdy je častý problém s tzv. dolním soklem kuchyně, nebo při montáži vestavné lednice, která nepasuje do rozměrů IKEA skříně.
     
  • U kupovaných kuchyní se také může stát, že zaměstnanec omylem něco v objednávce zamění nebo zapomene přiložit – na což se většinou přijde až po začátku montáže. Takže místo hotové práce je na prvním místě telefonování, řešení, ježdění nebo dodatečné posílání, čekání... Na Murphyho zákony je zkrátka spoleh.

Zpět na Užitečné informace